Na facebookové skupině Spřátelené oddíly – oddíloví vedoucí – pedagogické inspirace padnul dotaz, jak to vlastně máme s hygienou v případě, že nejsme zotavovací akce, ale jsme akce pobytová. Vzhledem k tomu, že o může být zajímavé pro další vedoucí, uveřejňujeme to, jak jsme o celé věci přemýšleli a jak jsme se domluvili v rubrice Inspiruj se.

 

Základní pravidlo: Děti motivujme dobrým příkladem, ne nařizováním. Dělejme si srandu z toho, že si budeme ostentativně mýt ruce dezinfekcí atd.

 

Jiným podobným akcím pro děti, které probíhají v souladu s ustanovením se z důvodu současné epidemiologické situace, a s ohledem na zajištění bezpečnosti účastníků akcí včetně zajištění předání informace Hasičskému záchrannému sboru ČR přes informační systém hygieny dětí a mladistvých, doporučuje postupovat v souladu s povinnostmi uloženými zákonem zotavovacím akcím pro děti v § 8 až §11 zákona. Což je ohlašovací povinnost, zajištění hygienických požadavků na akci v souladu s vyhláškou č. 106/2001 Sb., doložení zdravotnické dokumentace dle § 9 (zdravotní způsobilost dítěte k účasti na akci a písemné prohlášení o bezinfekčnosti dítěte) a zajištění ochrany zdraví účastníků akce v souladu s ustanovením § 11 zákona (zajištění zdravotníka, povinnosti zdravotníka, zdravotnická dokumentace, minimální vybavení lékárničky apod.).

Abychom předešli velkému a zbytečnému shlukování osob před nádražím a v průběhu cesty, jakožto i omezili cestování na sraz pomocí hromadné dopravy, nabízíme možnost děti odvézt na tábor vlastním vozem a stejně tak si je vyzvednout v odjezdový den přímo na místě. Toto je možnost pro ty děti a jejich rodiče, kteří se z nějakého důvodu nechtějí /  nemohou účastnit srazu u klubovny ve Vršovicích. Vy, kdo tohoto chcete využít, ozvěte se nám prosím do 30. 6. na oddílový e-mail a domluvíme se na přesných podmínkách.

 

Pravidla pro předávku dítěte: 

  • Dítě doprovodí na sraz na nádraží nebo doveze k Zátoce maximálně jeden rodinný příslušník nebo zákonný zástupce. Není nutné, aby byl přítomen, ale dítě musí předat podepsanou bezinfekčnost s datem odjezdu a případné léky s informací o dávkování.
  • Rodičům i dětem budou před příchodem na sraz vydezinfikovány ruce.
  • Rodič nebo rodinný příslušník se bude na srazu zdržovat pouze na nezbytně nutnou dobu.
  • Po předání dítěte, léků, zavazadel, podepsané bezinfekčnosti a ostatních dokumentů, sraz opouští. (O dodržování tohoto pravidla prosíme hlavně pro ty, co budou předávat dítě na nádraží, kde budeme ještě chvíli čekat na příjezd vlaku. U Zátoky budou děti pravidelně odváděny po předání náležitostí do tábořiště).
  • Dítě je při předávce změřeno bezkontaktním teploměrem a je zkontrolováno, zda netrpí příznaky koronavirového onemocnění (suchý kašel, únava, teplota, … – vážně raději počkejte den dva a nevozte nám děti, které nejsou zcela fit. Budeme na to brát ohled.).
  • Měření teploty i podepsaná bezinfekčnost platí i pro vedoucí. – Koza

 

Co přibalit dětem navíc:

Kvůli přísnějšímu dodržování celkové hygieny a zvýšení hygieny mytí rukou prosíme, abyste svým dětem přibalili:

2x malé ručníky na ruce

1x bavlněná rouška (jedna na srazu, druhá zabalená v batohu)

1x prodyšný pytel na špinavé prádlo

(Rouška a ručníky a musí být viditelně podepsané).

DALŠÍ ZMĚNY: 

Lékařský posudek 

Lékařský posudek vyžadujeme od rodičů za tento rok.

To samé platí pro vedoucí.

Bezinfekčnost 

Je třeba při předání dítěte odevzdat nově upravené potvrzení o bezinfekčnosti dítěte, které není starší než 24 hodin před srazem. Bude brzy na webu. 

Toto prohlášení odevzdají i vedoucí případně kdokoli, kdo bude vstupovat do tábora. Mít vytištěné na srazu víckrát. Taky při každém příjezdu toto vedoucí odevzdá či podepíše.

Návštěvní den 

Vzhledem k nastalé situaci je třeba zavést taková opatření, která minimalizují možnost přenosu nákazy do místa tábořiště v co nejvyšší možné míře. Víme, jakou hodnotu má návštěvní den pro rodiče, děti i vedoucí, ale v rámci opatření, která zavádíme pro bezpečnost dětí i nás, se letos návštěvní den rodičů v tábořišti konat nebude. Vidíme to jako velké riziko, které by souviselo s příjezdem několika desítek osob do bezpečného místa tábořiště mimo civilizaci. Pro nás je to bohužel nezbytné opatření, které nás i vzhledem ke vřelým vztahům mezi vedoucími a rodiči velmi mrzí. Nicméně se nebráníme náhradnímu setkání při jakékoliv jiné příležitosti. Od začátku školního roku plánujeme obnovit tradici setkání oddílu Poutníci a kamarádů, bude řada akcí otevřených pro veřejnost apod. Na letním táboře však zatím ponecháme táborovou louku pouze pro členy oddílu, kteří jedou coby táborníci. V případě dotazů kontaktujte prosím Opičáka, nebo Báru, rádi si s vámi o tom popovídáme.

 

Zachováme formát workshopů. Bude rozdělení dopoledne workshopy vedoucí pro děti. Odpoledne bude workshop, který udělají děti nám. 

  • Toto souvisí i s návštěvami mimo (Kytarista apod.) jejichž návštěvě se budeme vyhýbat. 
  • Vedoucí, kteří jedou jenom na část tábora, budou kontrolováni na místě, stejně jako děti. 

HYGIENA A REŽIM NA TÁBOŘE

CHOD TÁBORA

  • Mytí a dezinfekce rukou

 

Zásadní změna pro všechny tkví hlavně v důsledném dodržování hygieny rukou. V tomto prosím o spolupráci všech vedoucích. Dohlížejme na tyto věci společně, abychom zajistili co nejvyšší bezpečí a zároveň na to naučili děti. Hygiena bude mimo jiné kontrolovat ve velké míře, jak máme ošetřeno tohle.

  • Mytí rukou bude probíhat před každým jídlem (tzn. snídaně, svačiny, obědy i večeře). K tomu navíc dezinfekce. 
  • Dezinfekce je umístěna u kadibudek a před umývárkou.
  • Postup: Ruce si myjeme klasicky v umývárně, před vstupem do umývárny je možné si dezinfikovat ruce (pokud jsme si je nevydezinfikovali po záchodě). Opláchneme, použijeme dávkovač mýdla, myjeme cca 20 sekund, opláchneme a utřeme do vlastního ručníku. Toto pořadí je veledůležité!
  • Při vstupu do jídelny bude umístěna dezinfekce.

  • Dodržování preventivních pravidel při kašlání, kýchání a rýmě
  • Kašleme a kýcháme pouze do paže.
  • Používáme jednorázové kapesníky na smrkání, které se vyhazují do uzavíratelného koše (neskladujeme ve stanech apod.).
  • Pokud někdo kašle, kýchá, má rýmu tak se nepodílí na přípravě jídla.

 

  • Pokud je někdo vyloženě nemocný, zdravotník má plné právo rozhodnout, zda ponechat v táboře, nebo poslat domů. Pokud by byly příznaky COVID, zdravotník zná postupy.

  • Úklid a sanitace prostoru

 

  • Frekventovaná místa (jídelna – kohoutky a držáky na várnicích, kliky nebo frekventovaná místa na dveřích ve srubu, umývárna – kohoutky, pumpa na pumpování) budou dezinfikovány 1x denně, ideálně ráno vedoucím služby dne
  • Kadibudky (prkýnka, západky na dveřích) budou dezinfikovány 1x denně zdravotníkem. Dezinfekce bude umístěna tak, aby byla vždy po ruce.
  • Kuchyň – dřez, kohoutek, frekventované plochy budou dezinfikovány ráno služebním vedoucí
  • Koupelna bude dezinfikována po každém večeru, kdy se myjí děti.

  • Stolování a pitný režim

 

  • Děti podporujeme v tom, aby jedly u ohniště a můžeme využívat možnost vynášet jídelní stoly ven.
  • Hrnky se budou mýt pomocí naběračky, voda z hrníčků se potom bude lít do kyblíku pod stolem. Pokud se neosvědčí, bude se využívat savo.

 

TOTO VŠE JE NUTNÉ PŘIPOMÍNAT DĚTEM I SOBĚ.

VAŘENÍ A PŘÍPRAVA JÍDLA

  • Děti se účastní přípravy jídla, dbají na hygienu rukou, což kontroluje vedoucí služby
  • Jídlo vaří vedoucí služby, dbá na zvýšenou hygienu rukou. 
  • Pracovní plochy jsou rozděleny – červená prkénka slouží k přípravě masa, zelená jsou na zeleninu. Dbát na to, aby se nekřížily nože apod.
  • Po každé přípravě jídla pracovní plochu umýt nebo vydezinfikovat.
  • Všechny pokrmy jsou skladovány za podmínek stanovených výrobcem. (Jak tomu bylo doteď ?)
  • Před přípravou jídla si potravinář umyje ruce v umyvadle v kuchyni, použije antivirové mýdlo a osuší si je jednorázovými utěrkami, které budou na místě vždy k dispozici. Pokud bude muset odejít z kuchyně nebo bude sahat na něco mimo, musí si ruce důkladně umýt znovu.

 

NÁDOBÍ

  • Mytí provozního nádobí probíhá ve vyměněné vodě po tom, co si všichni omyjí své talíře. 
  • To znamená pro službu dvakrát napouštět vodu na mytí!

 

ZÁSOBOVÁNÍ

Člověk, který bude jezdit do obchodu pro potraviny, musí dodržovat tato pravidla:

  • Zásobovač musí mít při odjezdu a příjezdu z tábora na sobě pracovní oděv určený pouze pro tuto příležitost (stačí mít třeba nějaký montérky a triko, cokoliv). 
  • Před vstupem do tábořiště si vydezinfikuje ruce, převlékne se a oblékne si normální oblečení. Pracovní oděv umístí do sáčku a nechá ho buď v autě nebo pevně uzavřený dá na předem určené místo. 
  • Pečivo – pečivo nabírá v obchodě v gumových rukavicích a stejně tak ho v táboře umísťuje do určeného pytle v barelu. Rukavice poté okamžitě vyhodí.
  • Je třeba, aby lidi, co budou jezdit pro potraviny, měli každý dva tyto “pracovní obleky”, aby je mohli střídat.
  • Oblečení stačí ponechat místo igelitového pytle, např. v autě. 

 

Výjezd do Nemocnice: 

  • Chceme mít respirátory pro výjezd do nemocnice jako do nejrizikovějšího prostředí. 

 

PUŤÁK

Pravidla pro realizaci putovní části tábora:

  • Trasa musí být naplánována tak, abychom se vyhnuli hromadným dopravním prostředkům a velkým městům.
  • Trasa by měla vést hlavně po cestách ve volné přírodě.
  • Pokud je nutné nakoupit zásoby, zvolí se spíše menší obec a nakoupit jde pouze jeden vedoucí, který dbá na dezinfekci rukou.

 

Co je třeba pořídit:

1 krabice jednorázových gumových rukavic, velikost L

Jednorázové roušky a pár respirátorů

Dezinfekce na povrchy (ideálně 2 nádoby se sprejem a barel na dolévání) SAVO

Dezinfekce na ruce (4 nádoby s dávkovačem a barel na dolévání)

Dezinfekční mýdlo (3/ 4 plus na doplňování)

Několik rolí papírových ručníků

 Barely na vodu

zástěra pro kuchaře

Jak postupovat při podezření na výskyt nákazy u někoho v táboře:

  • ➡️ V případě podezření na výskyt infekce COVID-19 nebo při vzniku jakýchkoliv pochybností bezodkladně informovat místně příslušnou krajskou hygienickou stanici/Hygienickou stanici hl. m. Prahy, která rozhodne o dalším postupu na základě posouzení konkrétní epidemiologické situace a místních podmínek.
  • V případě výskytu infekce COVID-19 nebo i jiného infekčního onemocnění s epidemickým výskytem rozhodne o dalším postupu místně příslušná krajská hygienická stanice/Hygienická stanice hl. m. Prahy, tj. budou uložena příslušná protiepidemická opatření.
  • ➡️Doporučuje se ověřit si aktuálnost kontaktních údajů na rodiče/jiného zákonného zástupce dítěte pro případ vzniku zdravotní indispozice u dítěte, a to z důvodu zajištění jeho možného návratu do rodiny. Proto je vhodné s touto povinností seznámit rodiče před zahájením akce.
  • ➡️ Rodičům/jinému zákonnému zástupci dítěte uložit povinnost hlášení výskytu infekčního onemocnění u dítěte do 14 dnů po návratu z akce místně příslušné krajské hygienické stanici/Hygienické stanici hl. m. Prahy, na jejímž území, tj. v kraji, byla akce pořádána.
  • ➡️ V okamžiku propuknutí nemoci je nezbytné izolovat všechny nemocné nebo z nákazy podezřelé osob tak, aby bylo zamezeno jejich kontaktu se zdravými osobami. Zvlášť je třeba izolovat úzké kontakty s infekčně nemocnými (například spolubydlící ubytované v bezprostředním sousedství s nemocnou osobou).
  • ➡️ Z tohoto důvodu musí být prostor pro izolaci připraven k využití kdykoliv. K izolaci musí být předem vyčleněno WC s možností bezprostředního mytí rukou v tekoucí pitné vodě, dle možností teplé, a následné dezinfekce rukou za užití přípravku s plným virucidním účinkem. Bezodkladně bude proveden úklid a dezinfekce prostor, kde byl nemocný (dítě nebo jiná fyzická osoba) ubytován, nebo se pohyboval během epidemiologicky významné doby. Bude zajištěn úklid, provětrání a dezinfekce prostor, kde nemocný pobýval, včetně provětrání lůžkovin a matrací po dobu 24 hodin. Pro všechny infekčně nemocné bude vyčleněno hygienické zařízení a jídelní nádobí. Pokud nelze vyčlenit celé hygienické zařízení, bude pro nemocné (děti i dospělé) vyčleněno a označeno samostatné WC a mycí místo pro hygienu rukou po použití WC (podmínka platí i pro stanové tábory), a to včetně zajištění dezinfekce rukou. Pokud nejsou hygienická zařízení pro jednotlivé skupiny účastníků oddělena, musí být minimálně WC a výtokové kohouty pro osobní hygienu vyčleněny a označeny zvlášť pro izolaci, osoby vykonávající epidemiologicky závažné činnosti, osoby pečující o nemocné a pro ostatní účastníky akce.
  • ➡️ Pozornost se musí věnovat i ručníkům, i když ve většině případů mají děti své vlastní textilní, dle epidemiologické situace se může přistoupit k nařízení používání jednorázových ručníků, dezinfekci výtokových kohoutů a dalších kontaktních míst apod. Pro osoby vykonávající epidemiologicky závažné činnosti a potřeby izolace a ošetřovny musí být vždy ručníky jednorázové. K mytí rukou se vždy použije tekuté mýdlo v dávkovači.
  • ➡️ Z ostatních zásad se nesmí zapomenout na oddělenou a bezpečnou manipulaci s čistým a použitým prádlem, důsledné dodržení požadavku na zajištění průchodu mezi lůžky (tj. dodržení vzdáleností) a na manipulaci s odpadem s důrazem na zajištění příslušných protiepidemických opatření.
  • ➡️ V případě ošetřování nemocných dětí, resp. dalších osob, musí zdravotník na táboře chránit i své zdraví, a zamezit tím dalšímu šíření nákazy, tzn. měl by používat ochranné pomůcky, mít podmínky pro bezpečné mytí rukou a případnou dezinfekci rukou. Velkou pozornost si zasluhuje bezpečná manipulace s prádlem nemocného a celkově podmínky jeho ošetření.
Kategorie: Blog Inspiruj se

0 komentářů

Napsat komentář

Zástupce avatara

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


Fatal error: Uncaught Error: Call to a member function get() on null in /data/web/virtuals/323259/virtual/www/domains/oddilpoutnici.cz/wp-content/plugins/optimole-wp/inc/lazyload_replacer.php:118 Stack trace: #0 /data/web/virtuals/323259/virtual/www/domains/oddilpoutnici.cz/wp-content/plugins/optimole-wp/inc/admin.php(1007): Optml_Lazyload_Replacer::get_background_lazyload_selectors() #1 /data/web/virtuals/323259/virtual/www/domains/oddilpoutnici.cz/wp-content/plugins/optimole-wp/inc/manager.php(446): Optml_Admin::get_optimizer_script(false) #2 /data/web/virtuals/323259/virtual/www/domains/oddilpoutnici.cz/wp-includes/class-wp-hook.php(326): Optml_Manager->replace_content('<!DOCTYPE html>...') #3 /data/web/virtuals/323259/virtual/www/domains/oddilpoutnici.cz/wp-includes/plugin.php(205): WP_Hook->apply_filters('<!DOCTYPE html>...', Array) #4 /data/web/virtuals/323259/virtual/www/domains/oddilpoutnici.cz/wp-content/plugins/wp-fastest-cache/inc/cache.php(807): apply_filters('wpfc_buffer_cal...', '<!DOCTYPE html>...', 'html', '/data/web/virtu...') #5 [internal function]: WpFastestCacheCreateCache->callback('<!DOCTYPE html>...', 9) #6 /data/web/virtuals/323259/virtual/www/domains/oddilpoutnici.cz/wp-includes/functions.php(5471): ob_end_flush() #7 /data/web/virtuals/323259/virtual/www/domains/oddilpoutnici.cz/wp-includes/class-wp-hook.php(324): wp_ob_end_flush_all('') #8 /data/web/virtuals/323259/virtual/www/domains/oddilpoutnici.cz/wp-includes/class-wp-hook.php(348): WP_Hook->apply_filters(NULL, Array) #9 /data/web/virtuals/323259/virtual/www/domains/oddilpoutnici.cz/wp-includes/plugin.php(517): WP_Hook->do_action(Array) #10 /data/web/virtuals/323259/virtual/www/domains/oddilpoutnici.cz/wp-includes/load.php(1304): do_action('shutdown') #11 [internal function]: shutdown_action_hook() #12 {main} thrown in /data/web/virtuals/323259/virtual/www/domains/oddilpoutnici.cz/wp-content/plugins/optimole-wp/inc/lazyload_replacer.php on line 118