Tentokrát jsme na velikonoční výpravu vyrazili do Opárenského údolí nedaleko Lovosic, kde se nachází
historický Opárenský mlýn, ve kterém jsme byli ubytováni. Navečeřeli jsme se a dětem představili novou večerní hru – Krvavé koleno, která se dětem natolik líbila, že ji hrály po večerech celou výpravu.

Na Zelený čtvrtek jsme měli volnější program, kdy jsme naplno využili krásných kachlových kamen. V
nich jsme si nejdříve upekli velikonoční nádivku a poté si každý upekl svůj vlastní frgál, který jsme si dali
druhý den ke snídani.

Vzhledem k tomu, že nám počasí přálo a byli jsme odpočatí, tak jsme na Velký pátek vyrazili dobýt nejvyšší horu Českého středohoří – Milešovku. Cesta na vrchol byla náročná, ale poté, co jsme se v Milešově před závěrečným výstupem řádně posilnili svačinou, jsme úspěšně zvládli i závěrečné stoupání, které je opravdu náročné. Převýšení na 8km trasy je necelých 600m. Milešovka nás nezklamala, doopravdy tam fouká. Výhledy do krajiny, které nabídla, byli impozantní a nádherné. Po krátkém odpočinku a malé svačince, jsme si udělali společnou fotku a vyrazili zpět do Mlýna. Cesta z kopce ubíhala o poznání rychleji, a tak jsme brzy dorazili zpět. Poté jsme si udělali táborák a k večeři si upekli buřty. Protože jsme byli příjemně znaveni, šli jsme brzy spát.

Na Bílou sobotu ráno nám paní správcová Helča uspořádala přednášku o tom, jak se v minulosti mlela
mouka. Poté si děti vlastnoručně některé způsoby mletí vyzkoušely. Na konec tohoto programu jsme
zastavili mlýnské kolo a omezený počet dětí se mohl vydat prozkoumat podzemní štolu, která odvádí
vodu od kola zpět do potoka. Odpoledne jsme si v rámci připomenutí velikonočních tradic upletli
pomlázky a obarvili vajíčka v cibulových slupkách. A protože nesmíme opomenout naší celoroční hru (Staré pověsti české), tak si děti navečer připravily divadlo na motivy pověsti O Bruncvíkovi, které nám poté předvedly.

Nedělní ráno se neslo v duchu balení a úklidu základny, abychom mohli s čistým svědomím opustit Mlýn