Zelená magie – je přírodní magie založena na pochopení síly země. Využívá se k léčení pomocí přírodních prostředků, jako jsou 

duben-carodejnice-17-044-nahled

byliny.
 
Šedá magie – je kombinací bílé a černé a pohybuje se na té hranici. Bývá označována za univerzální magii a přiklání se k názoru dělení magie pouze podle povahy kouzelníka. Používána jsou kouzla jak pomocná, tak i škodlivá.
 
Bílá magie – je opakem magie černé. Je využívána k pomoci lidem. Její kouzla nemohou uškodit.
 
Černá magie – kouzla a rituály, které slouží k ovlivnění, ohrožení či zranění a zabití osoby nebo zvířete. Jejím symbolem je obrácený pentagram, který v sobě zadržuje špatnou energii.
 
Scutum spiritus – v překladu „štít ducha“ je směs 3 druhů vody, která je po vypití ochrání před pasivními kouzly (prokletí na dálku).
 
Sabat – Setkání čarodějnic a kouzelníků i mágů, kteří si vyměňují své zážitky a vyprávějí o svých schopnostech. 

 
 


lednovka-17-010-nahled

Lapač snů – Kouzelná věc aby jste měli jen sladké sny.

 
Magická energie – Čarovná síla, kterou má každý z nás, jen musí umět jí využít ve svůj prospěch.
 
Motáci –  Lidé kouzelnického původu, kteří nemají magické schopnosti. Objevují se jen výjimečně a jsou terčem posměchu. Nejznámějším motákem Školy umění a magie byl kolem roku 2000 školník Argus Filch. 
 

Mudlové – Lidé nezasvěcení do tajného světa magie. Člověk nemá ani jednoho rodiče kouzelníka.

Nápoj lásky – Lektvar neprobouzí skutečnou lásku, pouze navozuje pocit silného poblouznění.

Mnoholičný lektvar – Lektvar, který změní toho, kdo se napije, v někoho jiného. 

Kostirost – Lektvar používaný léčiteli pro obnovení a srůst kostí.

Veritaserum – Bezbarvý lektvar bez jakéhokoli zápachu, který každého, kdo jej vypije, donutí mluvit pravdu.  

Famfrpál – Nejpopulárnější sport v kouzelnickém světě. Hraje se na létajících košťatech. Každý tým má sedm hráčů: 3 střelci, 2 odrážeči, 1 brankář a 1 chytač. Cílem hry je získat co nejvíce bodů, které je možné obdržet za vstřelení branky potloukem či chycením zlatonky. Pravidla zde.  

Expecto Patronum – Patronovo zaklínadlo je zaklínadlo, které vyčaruje Patrona, stříbřitý přízrak, který na sebe ve své nejsilnější „tělesné“ formě bere podobu zvířete. Patron je ztělesněním pozitivních myšlenek a jediným známým obranným prostředkem proti mozkomorům.

Mozkomorové – Příšerné přízračné stvůry, oděné v pláštích s kápěmi, které se živí lidskými emocemi. Mozkomorové podle Lupina „ze vzduchu kolem sebe vysávají mír, štěstí a naději“. Přítomnost mozkomorů je zřejmá, ještě než se zjeví – obklopuje je totiž nepřirozená temnota a strašlivý ledový chlad. Cítí to i mudlové, ačkoliv jsou pro ně M neviditelní. Sloužili, jako žalářníci v Azkabanu, proto bylo toto vězení tak strašlivé. Při rozmnožování kolem sebe šíří mrazivou mlhu, který proniká úplně vším.

Nádraží 9 a ¾ – Nachází se na londýnském nádraží King’s Cross, ovšem obyčejným lidem, mudlům, je jeho existence utajena. Slouží pouze úzké kouzelnické komunitě a zejména kouzelnickým studentům, kteří se pomocí vlaku stavícího na tomto nástupišti (tzv. Bradavického expresu) každoročně dopravují do Školy umění a magie v Bradavicích. Lze se na něj dostat jen přes přepážku mezi nástupišti devět a deset.

Denní věštec – Kouzelnické noviny, které čte většina kouzelnického světa. Jeho redakce sídlí na vrcholu věže.

Ministerstvo kouzel – Hlavní instituce v kouzelnickém světě. Dohlíží nad používáním kouzel, zajišťuje utajení před mudly, vyšetřuje kouzelnické katastrofy a řeší spoustu dalších problémů.  

Ollivanderovy hůlky  – Prestižní obchod v Příčné ulici s hůlkami všeho druhu. Byl založen roku 1328 a od té doby se rodinné tajemství výroby hůlek dědí.

podzimky-16-070-nahledGringottova banka – Impozantní sněhobílá mramorová budova, stojící v Příčné ulici. Britští kouzelníci a čarodějky si u nich ukládají peníze a jiné cennosti v přísně střežených trezorech kilometry pod zemí. Chod několik staletí staré banky řídí skřetové, kteří jediní znají tajemství spletitých podzemních chodeb a kleteb i kouzelných tvorů, kteří banku chrání před vetřelci. V podzemí se na příklad zruší všechna zastírací kouzla, kouzelníci se zlými úmysly vypadnou z vozíku do podzemí, které hlídá hladový drak.

Obrtlá ulice – Nachází se poblíž Gringottovy banky, kde se nacházejí obchody nabízející potřeby černé magie např. obchod Borgina a Burkese, dřívější působiště lorda Voldemorta.

Příčná ulice – Dlouhá, dlážděná kouzelnická ulice v Londýně, lemovaná různými zvláštními krámky a hospůdkami. Přístup je do ni přes Děravý kotel. Patří tam knihkupectví Krucánky a Kaňoury, Madame Malkinová/Hábity pro každou příležitost, prvotřídní potřeby pro famfrpál, velkoprodejna Mžourov, Ollivanderovy hůlky. Příčná ulice je i sídlem Kratochvilných kouzelnických kejklí, obchodu s žertovnými předměty Kratochvilné Kouzelné Kejkle . Mimo obchodů je Příčná ulice také sídlem redakce Denního věštce a Gringottovy banky, jediné kouzelnické banky, kterou vedou skřetové a jejíž trezory jsou ukryty hluboko pod Londýnem (na čas v nich byl ukryt i Kámen mudrců nebo jeden z Voldemortových viteálů).


0 komentářů

Napsat komentář

Avatar placeholder

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *