A je tu druhý nouzový stav
Tak nám zabili Ferdinanda, řekla posluhovačka Müllerová. Je to tu, máme nouzový stav, který začne platit od pondělí. Prý nikdy nebude tak drastický jako na jaře. No, pravdou je, že to nikdo neví. Stejně jako nikdo moc neví, že existují oddíly. A moc se do toho nevrtají. Buď škola, nebo sport. Případně volný čas. Ale neformální vzdělávání… Je to tedy na nás, jak k situaci přistoupíme. Nikdo nás nezavírá, omezuje se pouze to, co platí pro všechny občany…
Jako Poutníci jsme se rozhodli offline činnost držet s opatřeními typu dezinfikování rukou, zdravotní filtr v podobě měření teploty před vtupem na akci aj. Dočíst se o tom můžete na webu Poutníků. Respektujeme to, když někdo vyhodnotí, že pro něj akce není bezpečná a svou účast zruší. Jen nám dávejte prosím vědět zavčas.
Prosíme, dodržujte zejména pravidlo: Kdo se necítí dobře a vypadá unaveně, na akci nechodí.
Když se cokoli změní, posíláme maily, v nečekaných situacích zvedáme telefony. Ale zatím pokračujeme zvesela dál.
Jak to konkrétně bude
Možná jste četli, že se zavírají střediska volného času a kroužky. Jedná se o školská zařízení, což my nejsme. Jsme neziskovka, přesněji pobočný zapsaný spolek a nespadáme pod školská zařízení, byť spadáme pod MŠMT. Tak nějak na nás opět zapomněli. 🙂
Vzhledem k tomu, že se děti potkávají ve školách bez roušek a vzhledem k tomu, že nás není milion, tak volíme strategii následovně:
- Pokud někdo chytí koronáče, tak okamžitě volá Opičákovi!
- Děláme evidenci kdo byl na jaké akci a budeme vás informovat dále.
- Kdo má nařízenou karanténu, tak ji dodržuje.
- Kdo je nemocný, byť jde o nachlazení, má teplotu, smrká, kašle apod., tak na akci nepřijde.
- Před zahájením každé akce se dezinfikují ruce a měří teplota. Kdo má teplotu zvýšenou, není na akci vpuštěn.
- Uvnitř prostor nosíme roušky.
- Uvnitř klubovny zahajujeme nástup schůzek (ať neblokujeme chodník), ale pak na schůzky chodíme ven za jakéhokoli počasí – když prší, doporučujeme pláštěnky. A oblečení dle aktuální zimy. Noste čepice.
- Schůzky budeme nově rozdělovat na dvě skupiny s menším počtem osob, aby nás nebylo 20 a více na jedné akci. Tj. schůzky budou 2 v jeden čas na jiném místě. Ohledně srazů se ještě ozveme.
- Pokud se někdo zalekne rizika viru, tak nemusí přijít. Jen dejte vědět (u akci, kde je třeba se nahlašovat).
- Na akcích nepijeme ze stejné lahve, nedělíme se o jídlo atd.
- Dbáme na vládní nařízení – informujeme o všem an webu a skrze e-maily. V akutních případech telefonujeme.
- Rušíme velké veřejné akce, když je není možné realizovat. Co bude za měsíc nikdo neví.
- Osobní odpovědnost tedy přenášíme hodně na individuální posouzení jednotlivce.
- Zatím počítáme s víkendovými akcemi. Pokud by nebylo možné je realizovat, máme v plánu dělat jednodenky. Online režim bude až ve chvíli, kdy to nepůjde jinak. Čím více jsme venku, tím lépe…
Organizace schůzek
Táhneme za jeden provaz! Doba je sice zlá, ale nás to nezastaví!
Kdo bude chodit později nechť se vždy nahlásí garantovi schůzky, který je uveden jako kontaktní osoba. Zároveň apelujeme na to, aby nám na schůzku nechodily děti nastydlé, s teplotou nebo pokud mají třídu nebo sourozence v karanténě.
Při vstupu do Herolďáků bude měřena teplota a bude použita dezinfekce. Až poté bude možné se s ostatními pozdravit podáním ruky. Děti budou vždy rozděleny do dvou skupin do maximálně 15 dětech. Ven až do odvolání chodíme za každého počasí. Takže prosím dbejte na teplé oblečení, čepice, v dešti si vezměte pláštěnky…
SRAZY: Každou středu v 16:30 u brány do Heroldových sadů od ulice Norská
ROZCHODY: Každou středu v 18:30, opět u brány
VŽDY S SEBOU: UZLOVAČKU, ZOZ NEBO DOVEDNOSTI, ZÁPISNÍK PROPISKU/TUŽKU, pití ve své lahvi, pláštěnku, oblečení k umazání
A co výpravy
Zatím s nimi počítáme, ale budeme ladit počty osob atp. Bůh ví, co bude, ale budeme připraveni a včas řekneme co a jak.
0 komentářů